מה זה אתר רספונסיבי ?
איך האתר שלכם נראה בטאבלטים ובמכשירים ניידים? האם הוא גמיש מספיק גם לאיפון וגם לאנדרואיד? ואם תגלשו אליו במכשיר טלוויזיה?
כדי להגיע לכל סוגי הלקוחות והמכשירים בצורה נגישה ומותאמת האתר שלכם חייב להיות רספונסיבי.
אתר רספונסיבי הוא אתר שמגיב אוטומטית ומתאים את עצמו לסוג המסך ממנו ניגשים אליו: מהמחשב, ממסכי מגע (אייפד, סמרטפונים), ומרזולוציות מסך שונות (מטלוויזיה ועד לפטופ קטן)
לדוגמא – נסו עכשיו להקטין את גודל חלון הדפדפן שלכם: האם הטקסט באתר קריא? התמונות ברורות? האם יש זליגה של תמונה או טקסט מחוץ לגבולות המסך?
אם התשובה היא לא- סימן שאתם גולשים באתר רספונסיבי שיודע להציג תוכן ותמונות בהתאם לסוג המסך.
המטרה של אתר רספונסיבי היא שחווית הגלישה של המשתמש באתר תישאר זהה (וברמה גבוהה) ללא תלות במכשיר ממנו גולשים אליו.
לא מספיק להיות "מותאם לנייד"
התפיסה של אתר רספונסיבי מתקדמת יותר מאתרים מותאמים לניידים. באתר מותאם לנייד מעצבים מראש כמה תבניות קבועות לפי סוגי / גודל המסכים, בעוד שבאתר רספונסיבי העיצוב הוא גמיש ומשתנה בהתאם לפי סוג המסך והרזולוציה.
מכיוון שהיום קהל היעד צורך את התוכן ממגוון מכשירים וטכנולוגיות שהולך ומתרחב ועדיין צריך לתת תמיכה גם למכשירים ישנים – עיצוב מותאם לניידים הפך למסורבל ולא רלוונטי.
עיצוב רספונסיבי – מה יוצא לי מזה?
הימים בהם גלישה באינטרנט נעשתה רק מהמחשב הבייתי חלפו מזמן.
בעוד שרוב הלקוחות הפוטנציאליים, סביר להניח יגיעו גם בגלישה מהמחשב, רוב קהל היעד היום ניגשים לאתרים מהפלטפורמות שהכי נגישות להם – הסמארטפון והטאבלט.
אם גלישה ממכשירים ניידים לא תהיה קריאה ונוחה ולא תיישם את התפיסה העיצובית והשיווקית של האתר – התוצאות יכולות להיות הרסניות לאתר: דירוג מנועי החיפוש יהיה נמוך, מי שכבר נכנס לא יחזור והאתר יהפוך ללא רלוונטי.
אתר רספונסיבי הוא כלי עיקרי ליצירת לידים, הגדלת אחוזי ההמרה והגדלת מכירות. יש בו יתרונות שיווקיים אדירים לעומת מתחרים שאין להם אתר רספונסיבי. אם האתר שלכם ישן ואינו רספונסיבי? אז הגיע הזמן להחליף לאתר חדש.