מה החשיבות של מהירות הטעינה של האתר? ומה משפיע עליה?
  • קידום אורגני
  • >
  • מה החשיבות של מהירות הטעינה של האתר? ומה משפיע עליה?

מה החשיבות של מהירות הטעינה של האתר? ומה משפיע עליה?

לקצב התפתחות הטכנולוגיה השפעה ישירה על נגישות, כמות ואופן צריכת התוכן ע"י קהל היעד. חשוב לזכור שהיום כולם: קונים / מוכרים / מתקשרים / לומדים / נמצאים בתנועה ומחוברים לאינטרנט כל הזמן. קהל היעד צורך את המידע באמצעות מחשבים נייחים וניידים, טאבלטים ומכשירים סלולריים, טלביזיות חכמות ואפילו נהיגה מהנייד והמחשב ברכב. מהירות הגלישה בסלולרי, בבתים ובעסקים לא דומה למה שהיה קיים בארץ ובעולם לפני 5 ו 10 שנים (ובטח לא קודם).

הגולש הנפוץ בימינו הוא חסר סבלנות ולא יהיה מוכן להמתין שהעמוד יטען.  חלק מהמשתמשים פשוט יצאו החוצה מבלי לתת לאתר הזדמנות שניה. רושם ראשוני לא מקצועי או שלילי יכול למנוע מכם מלהגיע אל 50% מקהל היעד שכבר התאמצתם להביא אל האתר. במקרה הטוב הגולשים יחזרו חזרה וילחצו שוב על כפתורים אם הם לא חווים תגובה בזמן סביר, מה שיגרום לעמוד לנסות להטען שוב וייקח זמן נוסף.

משנת 2018 ובמיוחד היום, מהירות טעינת האתר חשובה יותר מתמיד. לזמן הטעינה של העמודים באתר יש השפעה עצומה על השיווק בכלל ואיכות החשיפה הדיגיטלית. ניתן בבירור לראות השפעה על קידום אורגני ועל דירוג של גוגל הן לתוצאות במכשירים הניידים והן ממחשבים (עם דגש קל יותר על ניידים) וכמובן השפעה ישירה על כל חווית המשתמש ויחסי ההמרה.

אתר עם מהירות טעינת עמוד איטית ייצר אחוזי נטישה גבוהים (40%-50%), מספר נמוך של ביקורים בעמודים בכל כניסה ויחסי המרה נמוכים. הדבר נכון עוד הרבה יותר כשמדובר באתרים שתהליך ההמרה בהם ארוך יותר ודורש מספר שלבים.

השפעת מהירות האתר על הקידום האורגני.

גוגל מעוניינת ליצר לגולשים חווית משתמש טובה יותר ולכן מתעדפת אתרים מהירים. גם בגוגל מבינים שצריכת המידע במכשירים ניידים גדלה גם אם מהירות האינטרנט של מכשירים סלולריים עדיין נמוכה יותר. כדי לגרום לבעלי אתרים להשקיע ולשפר את חווית המשתמש והגלישה במכשירים ניידים גוגל עושה שימוש במשתנה של מהירות הטעינה כאלמנט בחישוב מיקום תוצאות החיפוש.

מהירות טעינת אתר היא אחד הפרמטרים שגוגל מיחסת לו חשיבות רבה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש ביחוד עבור תוצאות למכשירים ניידים. יותר מדויק יהיה לומר שלמהירות איטית יש השפעה שלילית יותר על הקידום האורגני מאשר ההשפעה החיובית למהירות טעינה תקינה.

חשוב לזכור שזהו משתנה אחד מיני רבים שיכולים להשפיע על הקידום האורגני וחווית המשתמש. לזמן הטעינה של העמוד יכולות להיות הרבה סיבות: כמות הקוד ואופן הטעינה שלו, מהירות תגובת השרת, כמות גולשים עצומה במקביל, תקיפות סייבר, כמות התוכן בעמוד (בדגש על וידאו ותמונות שלא הותאמו ל WEB). שימו לב שאם מהירות האינטרנט שלכם נמוכה, חווית המשתמש שלכם ומהירות טעינת העמוד יהיו בהתאם.

פעמים רבות סייענו ללקוחות שלנו לשפר את תוצאות השיווק בעזרת שיפור זמן הטעינה .זמן טעינה סביר יחשב מתחת ל 3-4 שניות – האם האתר שלכם נטען לאט? מומלץ בחום לבחון את מקור הבעיה ולטפל בה בהקדם.

תמונה של שחר פריד

שחר פריד

פוסטים אחרונים

האתר שלך בסכנה? כך תגן עליו מפני פריצות

אתה משקיע זמן וכסף באתר שלך, אבל האם הוא באמת מוגן? האקרים מכוונים יותר ויותר לעסקים קטנים ובינוניים, ופריצה אחת יכולה לגרום לנזק עצום. במאמר זה נחשוף את הסיכונים ונדריך אותך בצעדים פשוטים להגנה על האתר שלך – כדי שתוכל לישון בשקט.

קרא עוד »

אתר מוזנח = עסק בסיכון

תחזוקת אתרים שוטפת חיונית לניהול עסק דיגיטלי ומונעת הזנחה הפוגעת בקישורים, תוכן ואבטחה. השוואה לאחזקת רכב או ניהול חנות ממחישה את חשיבות התחזוקה המתמדת לשיפור דירוג החיפוש, תנועה אורגנית וחוויית המשתמש. השקעה בתחזוקת האתר מבטיחה את הצלחת העסק הדיגיטלי.

קרא עוד »

חשיבות חידוש הדומיין בזמן

כל ההשקעה והזהות הדיגיטלית שלכם נשענת על הדומיין, ביום שתאבדו אותו אתם עלולים לאבד הרבה יותר. אל תחכו לרגע שבו תגלו שהאתר והאימיילים שלכם לא עובדים יותר, זאת סיטואציה חסרת אונים, לא נעימה ומיותרת. אז מה עושים?

קרא עוד »

ליווי עסקים להגדלת הכנסות

נטוורק סטודיו מארחים ומפרגנים לאיציק לוי, מלווה עסקים קטנים ובינוניים, מנחה תהליכי שיפור מכירות וניהול בארגונים וחברות מובילות במשק הישראלי, מומחה לסגנונות תקשורת, מרצה ופרפורמר.

קרא עוד »

אתרי לווין

אתר לווין (Satellite website ) הוא נכס דיגיטלי שמטרתו העיקרית ללוות, לתמוך ולחזק את הפעילות העסקית והשיווקית של האתר / העסק המרכזי. אתר הלווין שמיצר ערך אמיתי עבור המשתמשים שלו ועבור המטרות העסקיות המרכזיות, יפיק עבורכם הרבה יותר מסתם עוד אתר עם קצת תוכן וקישורים.

קרא עוד »

מסע לקוח ושיווק דיגיטלי לעסקים

כל רכישה מתחילה אולי בפעולה בודדת, אבל ברור לכולם שב99.9% מהמקרים מדובר בסדרת פעולות, שלבים והחלטות. החל מהחשיפה למשהו שמגרה אותנו לרכוש אותו, דרך ההרגשה שהובילה אותנו מאותו רגע שנזרע הרעיון במוח שלנו ועד הרגע שאנחנו מרוצים ממה שרכשנו, ממליצים ואפילו רוכשים שוב ומשדרגים. הבנה ותיכנון מסע הלקוח הוא כלי שיווק חשוב, כדי למקסם את יעילות מאמצי השיווק ולשלב אותם על פני משפך המכירות.

קרא עוד »
דילוג לתוכן