לקצב התפתחות הטכנולוגיה השפעה ישירה על נגישות, כמות ואופן צריכת התוכן ע"י קהל היעד. חשוב לזכור שהיום כולם: קונים / מוכרים / מתקשרים / לומדים / נמצאים בתנועה ומחוברים לאינטרנט כל הזמן. קהל היעד צורך את המידע באמצעות מחשבים נייחים וניידים, טאבלטים ומכשירים סלולריים, טלביזיות חכמות ואפילו נהיגה מהנייד והמחשב ברכב. מהירות הגלישה בסלולרי, בבתים ובעסקים לא דומה למה שהיה קיים בארץ ובעולם לפני 5 ו 10 שנים (ובטח לא קודם).
הגולש הנפוץ בימינו הוא חסר סבלנות ולא יהיה מוכן להמתין שהעמוד יטען. חלק מהמשתמשים פשוט יצאו החוצה מבלי לתת לאתר הזדמנות שניה. רושם ראשוני לא מקצועי או שלילי יכול למנוע מכם מלהגיע אל 50% מקהל היעד שכבר התאמצתם להביא אל האתר. במקרה הטוב הגולשים יחזרו חזרה וילחצו שוב על כפתורים אם הם לא חווים תגובה בזמן סביר, מה שיגרום לעמוד לנסות להטען שוב וייקח זמן נוסף.
משנת 2018 ובמיוחד היום, מהירות טעינת האתר חשובה יותר מתמיד. לזמן הטעינה של העמודים באתר יש השפעה עצומה על השיווק בכלל ואיכות החשיפה הדיגיטלית. ניתן בבירור לראות השפעה על קידום אורגני ועל דירוג של גוגל הן לתוצאות במכשירים הניידים והן ממחשבים (עם דגש קל יותר על ניידים) וכמובן השפעה ישירה על כל חווית המשתמש ויחסי ההמרה.
אתר עם מהירות טעינת עמוד איטית ייצר אחוזי נטישה גבוהים (40%-50%), מספר נמוך של ביקורים בעמודים בכל כניסה ויחסי המרה נמוכים. הדבר נכון עוד הרבה יותר כשמדובר באתרים שתהליך ההמרה בהם ארוך יותר ודורש מספר שלבים.
השפעת מהירות האתר על הקידום האורגני.
גוגל מעוניינת ליצר לגולשים חווית משתמש טובה יותר ולכן מתעדפת אתרים מהירים. גם בגוגל מבינים שצריכת המידע במכשירים ניידים גדלה גם אם מהירות האינטרנט של מכשירים סלולריים עדיין נמוכה יותר. כדי לגרום לבעלי אתרים להשקיע ולשפר את חווית המשתמש והגלישה במכשירים ניידים גוגל עושה שימוש במשתנה של מהירות הטעינה כאלמנט בחישוב מיקום תוצאות החיפוש.
מהירות טעינת אתר היא אחד הפרמטרים שגוגל מיחסת לו חשיבות רבה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש ביחוד עבור תוצאות למכשירים ניידים. יותר מדויק יהיה לומר שלמהירות איטית יש השפעה שלילית יותר על הקידום האורגני מאשר ההשפעה החיובית למהירות טעינה תקינה.
חשוב לזכור שזהו משתנה אחד מיני רבים שיכולים להשפיע על הקידום האורגני וחווית המשתמש. לזמן הטעינה של העמוד יכולות להיות הרבה סיבות: כמות הקוד ואופן הטעינה שלו, מהירות תגובת השרת, כמות גולשים עצומה במקביל, תקיפות סייבר, כמות התוכן בעמוד (בדגש על וידאו ותמונות שלא הותאמו ל WEB). שימו לב שאם מהירות האינטרנט שלכם נמוכה, חווית המשתמש שלכם ומהירות טעינת העמוד יהיו בהתאם.
פעמים רבות סייענו ללקוחות שלנו לשפר את תוצאות השיווק בעזרת שיפור זמן הטעינה .זמן טעינה סביר יחשב מתחת ל 3-4 שניות – האם האתר שלכם נטען לאט? מומלץ בחום לבחון את מקור הבעיה ולטפל בה בהקדם.