הטמעה ושימוש בגוגל אנליטיקס

הטמעה ושימוש בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי ושירות ללא תשלום של גוגל מהמובילים והנפוצים בעולם, שמאפשר לבעלי אתרים להטמיע באתר קוד מעקב ולקבל מידע על תנועת הגולשים ולנתח אותה. בעוד בגרסה החינמית תוכלו לקבל את כל מה שתזדקקו לו עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד, בגרסא בתשלום: "Google Analytics 360 ", תוכלו לקבל פיצ'רים נוספים ומתקדמים יותר כמו טכנולוגיית machine learning, התממשקות ודו"חות מתקדמים יותר.

למה בכלל צריך גוגל אנליטיקס?

תמיד יש מקום לשיפור האתר שלך, קידום ושיווק אתר הוא לא משהו חד פעמי אלא תהליך מתמשך של ביצוע שינויים והתאמות בתגובה לחוויית ולהתנהגות המשתמשים, פעולות המתחרים ושינויים של השוק.

ללא פידבק מהמשתמשים והקהל היעד, לעולם לא תוכלו לדעת איך לשפר את חווית המשתמש ואיפה נמצאות הבעיות שצריכות תשומת לב: במה כדאי להשקיע? מה המבקרים מחפשים? מה הם מוצאים? כמה זמן הם מבלים באתר ואיזה מסלול הם עוברים?

כלי הניתוח והמעקב של גוגל (Google Analytics) בא לספק פתרון בדיוק עבור הצרכים האלו. הפלטפורמה מספקת מידע ויזואלי מפורט על התנועה באתר, לדוגמא: מי המשתמשים שלך (מין, גיל, תחומי עניין), מאיפה הם הגיעו, כמה זמן בילו באתר, כמה פעולות ביצעו בממוצע, מה חיפשו, לאיזה עמודים הגיעו, ואחוזי נטישה.

אין ספק שניתוח הנתונים הוא כלי עיקרי וחשוב ביותר כדי לעזור לעסקים כמו שלך להבין טוב יותר את החוויה הדיגיטלית ואת קהל היעד. רק בעזרת איסוף מדידה וניתוח נתונים ניתן להתקדם ולהשיג תוצאות בדרך להשגת המטרות השיווקיות ולנהל נכון את תקציב השיווק עבור האתר ועסק שלך.

איך גוגל אנליטיקס עובד?

יכול להיות שההסבר מטה עלול להישמע כמו סינית עבורכם, אבל חשוב לדבר קצת טכנולוגיה כדי להבין את מהות השירות.

כדי שמידע מהאתר שלכם יוכל לעבור אל שרתי גוגל אנליטיקס, יש להטמיע בעמודי האתר אוסף של שורות ("בלוק") קוד של JavaScript. בכל פעם שיבקרו באתר, הקובץ יופעל, יאסוף ויעביר נתונים בצורה יעילה אל ממשק החשבון שלך בגוגל אנליטיקס לתצוגה ויזואלית.

פעולת המעקב תמשוך את הנתונים באופנים שונים ואלו יעברו אל שרתי גוגל אנליטיקס יחד עם רשימה של משתנים אל בקשת פיקסל המעקב.

הערה: בשנת 2018 נכנס לתוקפו החוק האירופאי  GDPR(General Data Protection Regulations) של האיחוד האירופי המתייחס לאיסוף ושימוש במידע אישי.

שימו לב: לחוק יש השפעה על כל מי שעוסק בתחומי האיחוד האירופאי, מכיוון שהשימוש בגוגל אנליטיקס משמעו איסוף הרבה מאוד נתונים ומידע יש להתייחס לאזהרות ולצעדים המחויבים בחוק.

איך לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס?

הצעד הראשון (ולא משנה כל כך איך תחליטו להטמיע את הקוד באתר בסופו של דבר), הוא פתיחת החשבון בממשק של גוגל אנליטיקס.  למרות שתוכלו בקלות לפתוח את החשבון עם פרטי המשתמש שכבר סביר להניח יש לכם בגוגל עבור שירותים אחרים,  ההמלצה לעסקים קטנים בכלל וגדולים בפרט, היא ליצור חשבון עסקי נפרד עבור שירותים הקשורים לאתר.

התחברו באמצעות חשבון הגוגל. לחצו על חינם והתחילו בתהליך, בעמוד הראשון תבחרו את שם החשבון ותבחרו איזה מידע לשתף עם גוגל. לאחר מכן תבחרו את סוג הנכס למעקב, יש לבחור ב WEB עבור אתר ולבסוף יש להקליד את שם האתר, כתובת URL, התעשייה אליה העסק משתייך ואזור זמן. בשלב הזה תוכלו לחקור את הממשק, אך מכיוון שעדיין לא הוטמע הקוד באתר לא יוצגו או יאספו נתונים. אם אתם מעוניינים במידע נוסף תוכלו למצוא אותו במרכז העזרה של גוגל אנליטיקס.

איך להטמיע את קוד האנליטיקס של גוגל באתר?

אז אחרי שפתחתם את החשבון והתחברתם לגוגל אנליטיקס, גשו אל Admin > Property > Tracking Info > Tracking Code. שם תמצאו גם את ה Tracking ID שלכם שמתחיל באותיות UA וגם את הקוד להטמעה.

ישנן שתי גישות להטמעה של הקוד באתר, שתיהן טובות ושתיהן יעשו את העבודה.

הגישה הראשונה היא למי שיש ידע טכני ומסוגל להתמודד עם עריכה של קוד בקובץ ,header.php. היתרון של הטמעה בקוד הוא שמירה על הקוד נקי. הגישה השנייה היא פשוטה, קלה ונוחה עבור כל משתמש ממוצע של וורדפרס והיא שימוש בפלאגאין. ישנם פלאגאינים שונים שטמיעו את הקוד עבורכם ואף יספקו פיצ'רים נוספים בממשק הוורדפרס כמו ממשק אנליטיקס מתוך הוורדפרס. לדוגמא:  Site Kit by Google – Analytics, Search Console, AdSense, Speed | MonsterInsights – Google Analytics Dashboard for WordPress | GA Google Analytics ..

במקרים מסוימים ישנה אפשרות פשוטה וקלה להטמיע את הקוד בהגדרות של התבנית ותבנית-הבת, חלק מהתבניות כבר בנויות עם מקום להטמעה של קודים שונים באזורים שונים.

התקינו גוגל אנליטיקס באתר והתחילו לאסוף ולנתח נתונים מהיום הראשון שהאתר באוויר.

זהו שלב חיוני וחשוב עבור כל אתר קטן כגדול. ללא איסוף וניתוח הנתונים לא תוכלו לבצע  פעולות שיווק דיגיטליות אפקטיביות ולמדוד אותן. שימוש בגוגל אנליטיקס יהפוך כל ניסיון לשווק של האתר והעסק לנתונים מדידים ויאפשר בחינה איכותית של התנהגות המשתמשים.

לא משנה באיזה אופן תבחרו להטמיע את גוגל אנליטיקס באתר שלכם, תוכלו לעשות את זה בחינם, בקלות ותוך כמה צעדים פשוטים. אז למה בעצם לא לעשות את זה.

תמונה של שחר פריד

שחר פריד

פוסטים אחרונים

האתר שלך בסכנה? כך תגן עליו מפני פריצות

אתה משקיע זמן וכסף באתר שלך, אבל האם הוא באמת מוגן? האקרים מכוונים יותר ויותר לעסקים קטנים ובינוניים, ופריצה אחת יכולה לגרום לנזק עצום. במאמר זה נחשוף את הסיכונים ונדריך אותך בצעדים פשוטים להגנה על האתר שלך – כדי שתוכל לישון בשקט.

קרא עוד »

אתר מוזנח = עסק בסיכון

תחזוקת אתרים שוטפת חיונית לניהול עסק דיגיטלי ומונעת הזנחה הפוגעת בקישורים, תוכן ואבטחה. השוואה לאחזקת רכב או ניהול חנות ממחישה את חשיבות התחזוקה המתמדת לשיפור דירוג החיפוש, תנועה אורגנית וחוויית המשתמש. השקעה בתחזוקת האתר מבטיחה את הצלחת העסק הדיגיטלי.

קרא עוד »

חשיבות חידוש הדומיין בזמן

כל ההשקעה והזהות הדיגיטלית שלכם נשענת על הדומיין, ביום שתאבדו אותו אתם עלולים לאבד הרבה יותר. אל תחכו לרגע שבו תגלו שהאתר והאימיילים שלכם לא עובדים יותר, זאת סיטואציה חסרת אונים, לא נעימה ומיותרת. אז מה עושים?

קרא עוד »

ליווי עסקים להגדלת הכנסות

נטוורק סטודיו מארחים ומפרגנים לאיציק לוי, מלווה עסקים קטנים ובינוניים, מנחה תהליכי שיפור מכירות וניהול בארגונים וחברות מובילות במשק הישראלי, מומחה לסגנונות תקשורת, מרצה ופרפורמר.

קרא עוד »

אתרי לווין

אתר לווין (Satellite website ) הוא נכס דיגיטלי שמטרתו העיקרית ללוות, לתמוך ולחזק את הפעילות העסקית והשיווקית של האתר / העסק המרכזי. אתר הלווין שמיצר ערך אמיתי עבור המשתמשים שלו ועבור המטרות העסקיות המרכזיות, יפיק עבורכם הרבה יותר מסתם עוד אתר עם קצת תוכן וקישורים.

קרא עוד »

מסע לקוח ושיווק דיגיטלי לעסקים

כל רכישה מתחילה אולי בפעולה בודדת, אבל ברור לכולם שב99.9% מהמקרים מדובר בסדרת פעולות, שלבים והחלטות. החל מהחשיפה למשהו שמגרה אותנו לרכוש אותו, דרך ההרגשה שהובילה אותנו מאותו רגע שנזרע הרעיון במוח שלנו ועד הרגע שאנחנו מרוצים ממה שרכשנו, ממליצים ואפילו רוכשים שוב ומשדרגים. הבנה ותיכנון מסע הלקוח הוא כלי שיווק חשוב, כדי למקסם את יעילות מאמצי השיווק ולשלב אותם על פני משפך המכירות.

קרא עוד »
דילוג לתוכן