פרסום ממומן הוא אמצעי שיווק אינטרנטי שמטרתו להגדיל את התנועה של קהל יעד על ידי פרסום מודעות או סרטונים ברשת. בהרבה מקרים אנשים מייחסים את המושג קידום ממומן להופעה בתוצאות החיפוש של גוגל , אך קידום ממומן, שהוא למעשה תשלום על חשיפה מידית יכול להיות גם: פרסום באינסטגרם או בפייסבוק, קידום סטורי או פוסט בתשלום, קמפיין טאבולה שמאפשר חשיפה ליותר מ 500 מיליון משתמשים יומיים דרך אתרים מובילים ברשת, או קמפיין OUTBRAIN שמאפשר פרסום מודעות בשטחי פרסום של כ 7000 אתרים מובילים בעולם.
מה המטרה של קידום ממומן?
הרבה עסקים ובעלי אתרים מחפשים דרך להזרים תנועה מידית לאתר וכצעד ראשון משקיעים את מלוא תקציב השיווק בשיווק הממומן. בעוד שקידום ממומן (בהנחה שהוא בנוי נכון) אכן ייצור תוצאות ויזרים תנועה, זאת טעות נפוצה ליחס לו חשיבות עליונה בעוגת התקציב לטווח הארוך. עבור אתרים חדשים שעדיין לא מקבלים מספיק תנועה מקידום אורגני מקובל יותר להשתמש בקידום ממומן כמספר חודשים עד לקבלת תוצאות מהקידום האורגני. עם הזמן יש למקד את השיווק הממומן כך שיחזק את המקומות החלשים יותר בקידום האורגני וירחיב את החשיפה.
קידום ממומן יעיל שמנוהל במקביל וחופף לקידום אורגני, יניב תוצאות טובות יותר גם עבור הקידום האורגני. בטווח הארוך, קידום אורגני יכניס לכם הרבה יותר משתמשים רלוונטיים עבור הכסף שלכם, וייצר ROI משמעותי יותר.
מקרה נוסף בו כדאי לעשות שימוש בקידום ממומן הוא באתרים מאוד קטנים עם קהל יעד ממוקד מאוד או בעמודי נחיתה, לרוב כחלק מקמפיין ממוקד מטרה וקהל יעד, שמטרתם להניע לפעולה וליצר המרה של קהל יעד פוטנציאלי ללקוחות או לידים.
מכיוון שעמודי הנחיתה הם לרוב לא חלק מהאתר ולא נסרקים על ידי גוגל, כמו כן אין בהם מספיק תוכן ובשר כדי להתקדם אורגנית. השימוש בקידום ממומן הוא אמצעי קלאסי ליצירת תנועה ממוקדת ומדידה של התוצאות.