מה זה אתר לווין? ואיך זה יכול לעזור לשיווק הדיגיטלי שלכם.
אתר לווין (Satellite website) הוא נכס דיגיטלי שמטרתו העיקרית ללוות, לתמוך ולחזק את הפעילות העסקית והשיווקית של האתר / העסק המרכזי. הטכניקות שונות ומגוונות: יש עסקים שישתמשו באתר לווין לצרכי קישורים חיצוניים איכותיים ולפרסום תוכן, יש עסקים שיפצלו את הפעילות המשלימה שלהם לאתרים נפרדים, ופעמים רבות מקדמי אתרים מיצרים אתרי לווין בנישת לקוחות מסוימת ואם עושים את זה נכון (גם אם אין תנועה משמעותית מאתר הלווין לקישורים שבו), יכול להיות ערך שיווקי גדול ברמת הקידום האורגני.
אם תחשבו מספיק יצירתי, תוכלו בוודאי לחשוב על סיבות נוספות בהן אתר לווין יכול היה להשתלב ולסייע לכם לקדם את המטרות של העסק? מעבר לקידום אורגני, אתר לווין יכול לעזור לכם להתמקד טוב יותר במה חשוב בעסק שלכם.
הגישה שלכם לאתר לווין צריכה להיות עסקית ובעלת שיקולי שיווק וקידום, אתר לווין הוא אתר לכל דבר ואנחנו תמיד ממליצים לפעול מתוך שיקול דעת עסקי וכלכלי, תוכנית עבודה, לבחור נכון את הדומיין ושירותי האחסון (כמובן שלא לשייך לאותה כתובת IP או אותו השרת של האתר הראשי, ובמידת האפשר לבחון אילו אתרים יושבים באותה כתובת IP), תדרשו להשקיע זמן כסף ומשאבים (כמובן בהתאם למטרות ובתקציב נמוך יחסית לאתר של פרוסה מתקציב האתר הראשי).
אתר הלווין שמיצר ערך אמיתי עבור המשתמשים שלו ועבור המטרות העסקיות המרכזיות, יפיק עבורכם הרבה יותר מסתם עוד אתר עם קצת תוכן וקישורים.
חשוב לא להתבלבל בין השימושים של אתר לווין ועמודי נחיתה. בדומה לאתר לווין, עמוד הנחיתה לא קשור בהכרח לאתר הראשי, גם אם יושב על אותו השרת ועושה שימוש באותו הדומיין. לרוב לא כולל את ה HEADER וה -FOOTER של האתר הראשי, כדי לא לאפשר לגולש לזלוג מחוץ להצעה שלנו ולמקד את הקהל היעד מקמפיין או פעילות שיווקית ספציפית ונמדדת. לעמוד נחיתה לעולם לא יהיה כוח לקדם אתר ראשי בצורה אורגנית, אין לו מספיק בשר של תוכן וסמכותיות. אתר לווין יכול להתנהל עצמאית ואף עם פעילות עסקית נפרדת או בשיתוף האתר הראשי ליצירת מוצר / שירות חדש.
שילוב נכון של אתרי לווין באסטרטגיה שיווקית, יכולה לתרום לחיזוק דירוג האתר, הגדלת מקורות התנועה, מיקוד קהל יעד / מוצר / שירות.